Historia

Poznaj najważniejsze wydarzenia z naszej HISTORII i napisz z nami przyszłość Johnson & Johnson.

Nasza historia świadczy o tym, kim jesteśmy i jakie są nasze wartości. Jako pionier w dziedzinie opieki zdrowotnej dostępnej dla wszystkich, firma Johnson & Johnson przez dziesięciolecia wkraczała na kolejne rynki i rozszerzała działalność o nowe kraje, napędzając innowacje w medycynie – zawsze dążąc do poprawy zdrowia i komfortu ludzi i wprowadzania wymiernych zmian w społeczeństwie. Zobowiązaliśmy się do tego w naszym Credo. Tutaj poznasz najważniejsze kamienie milowe w historii Johnson & Johnson. Udaj się w podróż do naszych początków, zanim wspólnie zaczniemy zmieniać przyszłość.

 
 

1886

Założenie firmy Johnson & Johnson

Trzech braci, Robert, James i Edward Johnson, zakłada rodzinną firmę Johnson & Johnson w Nowym Brunszwiku w Stanach Zjednoczonych. Planują produkować sterylne materiały szewne i bandaże, aby wspierać lekarzy w podnoszeniu standardów higieny w ich codziennej praktyce.

 
 

1888-1920

 

Zaangażowanie na rzecz społeczności

Od samego początku rodzinna firma Johnson & Johnson była zaangażowana w troskę o dobro ogółu. Od 1888 roku Johnson & Johnson oferuje pierwsze komercyjne zestawy pierwszej pomocy, aby każdy pacjent miał dostęp do lepszych opcji zaopatrywania ran.

 
 

1921- 1930

W stronę nowych horyzontów

Od 1921 roku firma wprowadza na rynek pierwsze materiały opatrunkowe do samodzielnego stosowania w postaci opatrunków samoprzylepnych BAND-AID®. Oferta produktów konsumenckich rozszerza się o nici dentystyczne, podpaski higieniczne i kosmetyki w pudrze dla niemowląt. Równolegle firma wkracza na rynki międzynarodowe: Johnson & Johnson rozwija się i zakłada kolejne filie w Anglii i Kanadzie, a następnie w Ameryce Łacińskiej, Afryce Południowej, Australii i w krajach europejskich. W dalszym ciągu rozwija się dział medyczny i farmaceutyczny.

 
 

1931

Pionierzy planowania rodziny

Prawdziwi pionierzy: w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na bezpieczne środki antykoncepcyjne, na rynek amerykański zostaje wprowadzony produkt Ortho-Gynol®, pierwszy środek antykoncepcyjny w postaci żelu. Johnson & Johnson zyskuje pozycję pioniera w dziedzinie produktów antykoncepcyjnych.

 
 

1943

Nasze Credo — nasza tożsamość

Dyrektor zarządzający Robert Wood Johnson podejmuje decyzję: zanim firma wejdzie na giełdę, spisuje Credo Johnson & Johnson, które określa wartości, a tym samym nadaje kierunek działania tej rodzinnej firmy – Credo to do dziś stanowi DNA firmy i podstawę wszystkich procesów decyzyjnych.

 
 

1956

J&J w Niemczech

Na kolejnym etapie rozwoju firma rozpoczyna działalność w Niemczech. Johnson & Johnson pewnie wkracza na rynek niemiecki dzięki przejęciu fabryki szwów chirurgicznych Georg Busch oraz firmy farmaceutycznej Dr. Remy. Niedługo później obie firmy łączą się i powstaje spółka "Ethicon".

 
 

Lata 60.

Nie do zatrzymania: Johnson & Johnson na ścieżce wzrostu

Rozwój firmy Johnson & Johnson nadal nabiera tempa: rozpoczynamy działalność w Rosji i w krajach Europy Wschodniej. Kontynuujemy rozbudowę trzech podstawowych dziedzin działalności firmy. Częścią koncernu Johnson & Johnson staje się belgijska firma Janssen Pharmaceutica N.V., kierowana przez jej założyciela, Paula Janssena.

 
 

1973

Więcej zdrowia w życiu codziennym dzięki Johnson & Johnson

Wzmacniamy nasz sektor konsumencki. Dzięki przejęciu spółki Carl Hahn GmbH (producent tamponów o.b.), Johnson & Johnson może jeszcze intensywniej pracować nad realizacją codziennych potrzeb konsumentów. Niedługo potem powstają klasyczne już marki, takie jak Penaten® i Neutrogena®. W latach dwutysięcznych portfolio produktów rodzinnej firmy rozszerza się o kolejne produkty, m.in. Dolormin® i Nicorette® .

 
 

1974

Kolejne innowacje

Dalszy rozwój działu wyrobów medycznych owocuje rewolucyjnymi produktami. Firma Ethicon wprowadza na przykład pierwszy szew syntetyczny, VicrylTM, który ulega degradacji w organizmie.

 
 

Lata 2000

Zaangażowanie w pomoc humanitarną

Na początku XXI wieku firma Johnson & Johnson zaangażowała się w badania nad chorobami zakaźnymi, poszerzając swoje kompetencje farmaceutyczne: przejęcie firmy Tibotec-Virco BVBA umożliwiło skupienie uwagi na pacjentach z HIV/AIDS, gruźlicą i innymi chorobami zakaźnymi.

 
 

2010 do chwili obecnej

Zaangażowanie w walkę z koronawirusem

W 2012 r. Alex Gorsky zostaje mianowany 9. dyrektorem generalnym Johnson & Johnson. W 2017 r. Johnson & Johnson przejmuje firmę biotechnologiczną Actelion za 30 mld USD, co jest największym przejęciem w jej 130-letniej historii. Od początku pandemii koronawirusa Johnson & Johnson jest mocno zaangażowana w wypełnianie swoich zobowiązań jako największa na świecie firma z sektora opieki zdrowotnej. Opracowując szczepionkę, przyczyniamy się do powstrzymania globalnej pandemii.